☀️ متفرقه

طرز تهیه کیک ساده اسفنجی به همراه دستور پخت

توضیح مختصر : چگونه کیک ساده اسفنجی درست کنیم؟ فیلم آموزش طرز تهیه کیک ساده اسفنجی خوشمزه با دستور پخت آن را می بینیم که از شیر و آرد در پخت آن استفاده شده است.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده اسفنجی خوشمزه

  • آرد به میزان ۲ پیمانه

  • شکر به میزان ۱ پیمانه

  • شیر به میزان ۱ پیمانه

  • وانیل به میزان ۲ ق چ

  • روغن مایع به میزان ۲/۳ پیمانه

  • تخم‌ مرغ به تعداد ۴ عدد

  • بیکینگ‌ پودر به میزان ۲ ق م

ویدیو پیشنهادی برای تهیه کیک اسفنجی

مراحل طرز پخت کیک ساده اسفنجی

  1. ابتدا زرده‌ها و سفیده تخم‌ مرغ‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را با همزن برقی خوب بزنید تا فرم گرفته، سفید شود تا از ظرف نریزد، سپس آن را در یخچال بگذارید.

  2. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. زرده‌ها را در یک ظرف مناسب با شکر و وانیل خوب هم بزنید تا سفید و کش‌دار شود. حالا کم‌کم به آن روغن و شیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

  3. در یک ظرف آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده و دو بار آن‌ها را الک کنید، سپس آن را به مخلوط زرده اضافه کنید. در انتها سفیده را هم به مواد اضافه کنید. مواد را به حالت دورانی هم بزنید. دقت کنید که مواد را در یک جهت هم بزنید تا کیک به خوبی پف کند.

  4. مایه کیک را داخل قالب مورد نظرتان که قبلاً چرب کرده‌اید بریزید و آن را در فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

  5. بعد از آنکه کیک آماده شد، آن را از فر درآورید و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس آن را از قالب درآورید. بعد از آنکه کیک خنک شد، آن را از عرض به دو قسمت تقسیم کنید. روی یک لایه را با خامه بپوشانید، سپس لایه دیگر را روی آن قرار داده و آن را هم با خامه بپوشانید. کیک را با میوه دلخواه، تکه ‌های شکلات و در صورت تمایل شکلات سفید آب شده تزیین کنید.

نکته: تخم‌ مرغ و شیر باید به دمای محیط رسیده باشند.

ویدیو پیشنهادی شماره ۲ برای تهیه کیک اسفنجی

منبع : برترین ها

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها