فال آنلاین حافظ به همراه شعر و تعبیر + رایگان

در ابتدا با نحوه گرفتن فال حافظ و آداب آن آشنا می شویم سپس در قسمت پایین همین صفحه شما می توانید فال آنلاین حافظ خود را بگیرید.

بهترین روش گرفتن فال حافظ

  • گرفتن فال حافظ مانند هر کار دیگری آداب خودش را دارد. اگر می‌ خواهید به بهترین روش فال حافظ بگیرید ، باید به آداب تفأل بر دیوان حافظ توجه کنید.

آداب گرفتن فال حافظ در ۵ مرحله

مرحله اول

نیت یا قصد انجام کار برای گرفتن فال حافظ مهم است.

مرحله دوم

بهتر است که در این مرحله فاتحه‌ ای برای حافظ شیرازی خوانده شود البته برخی از افراد در مرحله دوم تفأل بر حافظ، نذر می‌کنند که اگر فال گره کارشان را باز کند، برای مزار خواجه شمع یا نبات ببرند.

مرحله سوم

قَسم، گام بعدی است. در این مرحله پس از آنکه دیوان حافظ را در دست گرفتید، بهتر است که لسان‌الغیب را قسم بدهیم که فال خوبی برایمان بگیرد البته برخی از افراد در این مرحله حافظ را به شاخه نبات (معشوقه فرضی‌اش) قسم می‌دهند، زیرا خواجه شیراز در غزلی می‌گوید: این همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد اجر صبریست کز آن شاخ نباتم دادند.

برخی از افراد با توجه به آنچه از اشعار حافظ نتیجه گرفته شده اعتقاد دارند شاخه نبات، قلم یا کلک حافظ است. اما براساس یک داستان عامیانه سال‌ها پیش خواجه شمس‌الدین محمد شاگرد نانوایی بود و عاشق دختر یکی از اربابان شهر شد که دختری زیبا رو به نام شاخ نبات بود.

افرادی هم هستند که پای شاه شجاع را در موضوع قسم دادن حافظ باز می‌کنند. شاه شجاع از سلاطین آل مظفر و مشهورترین فرد از این خاندان بود.

مرحله چهارم

در این مرحله از تفأل بر دیوان حافظ، صفحه‌ ای از صفحات دیوان حافظ را می‌گشاییم فقط بهتر است که طبق سنت عمل کرده و با دیوان پاره یا ناقص فال نگیریم.

مرحله پنجم

از میان دو صفحه‌ ای که باز شده است، صفحه سمت راست را انتخاب می‌کنیم، زیرا غزل بالای این صفحه جواب ما است.

منبع: yjc.ir

☀️ متفرقه